Дорогі батьки!

Дитинство Вашої дитини – це найважливіший період у житті. Саме в цей час діти формуються фізично, психічно, інтелектуально, набуваючи усіх необхідних знань, умінь і навичок. У переважній більшості випадків дитячі роки визначають все подальше свідоме життя людини. Травми будь-якого характеру залишають свій слід, який часто неможливо стерти.

Шановні батьки, пам’ятайте, що найголовніша потреба Ваших дітей – це Ваша ж любов. Ви можете виявляти її за допомогою ніжного дотику, слова-заохочення, подарунків. Не забувайте проводити багато часу із своїми дітьми, допомагайте їм у складних життєвих ситуаціях, просто будьте поряд. Вчіть своїх дітей справлятися з власними емоціями, переживати невдачі, розвивайте логічне мислення, змушуйте їх думати, до яких наслідків можуть призвести погана поведінка і необдумані вчинки. Експерти кажуть, що треба довіряти дитині. Людина, яка виростає у довірі, йде по життєвому шляху спокійно, вона буде відкритою, товариською, доброзичливою. Будьте толерантними! Ставтесь терпляче до дитячих проявів: процес розвитку є випробуванням не лише для дорослих, але й для самої дитини. Виховуйте її із щирою любов'ю!

ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ОСВІТУ

Освіта - основа інтелектуального, культурного, духовного, соціального, економічного розвитку суспільства і держави.

Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору,

збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, підвищення освітнього рівня народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями.

Освіта в Україні грунтується на засадах гуманізму, демократії, національної свідомості, взаємоповаги між націями і народами.

Стаття 59. Відповідальність батьків за розвиток дитини

1. Виховання в сім'ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.

2. На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини.

3. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов'язані:

- постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

- поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до державної і рідної мови, сім'ї, старших за віком, до народних традицій та звичаїв;

- виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського та інших народів, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до своєї країни;

- сприяти здобуттю дітьми освіти у навчальних закладах або забезпечувати повноцінну домашню освіту відповідно до вимог щодо її змісту, рівня та обсягу;

- виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.

4. Держава надає батькам і особам, які їх замінюють, допомогу у виконанні ними своїх обов'язків, захищає права сім'ї.

Стаття 60. Права батьків

Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:

- вибирати навчальний заклад для неповнолітніх дітей;

- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування навчальних закладів;

- звертатися до державних органів управління освітою з питань навчання, виховання дітей;

- захищати у відповідних державних органах і суді законні інтереси своїх дітей.

До уваги батьків!!!!!

ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ДИТИНИ В ЦИФРОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ:

- говоріть з дитиною про безпеку в Інтернеті, вчіть робити аргументований вибір та нести відповідальність за його результати. Проста заборона використання ґаджетів може призвести до втрати довіри дитини до дорослого та приховування нею своїх захоплень. Найперше варто говорити, пояснювати, формувати культуру використання Інтернету в повсякденному житті;

- будуйте відкриті та довірливі стосунки з дитиною щодо використання технологій: підтримуйте спілкування, давайте поради. Дитина має знати, що дорослий поруч і готовий допомогти;

- разом з дитиною переглядайте матеріали на її улюблених веб-сайтах та грайте в її улюблені Інтернет-ігри. Це допоможе краще зрозуміти інтереси дитини, її захоплення та причини такого вибору. Також це може стати приводом для невимушеного початку розмови про безпеку в Інтернеті;

- формуйте корисні звички використання ґаджетів та цифрового середовища, розвивайте цифрові, соціальні й емоційні навички, такі як: повага, емпатія, критичне мислення, відповідальна поведінка та психологічна стійкість;

- підвищуйте самооцінку дитини, дозволяйте дитині самостійно робити вибір і бути відповідальним за нього, вчіть моделям поведінки із негативним досвідом в Інтернеті;

- заохочуйте користуватись ґаджетами в зонах видимості дорослих. Це допоможе тримати під контролем, з ким ваша дитина контактує в Інтернеті через телефон, планшет, смарт-телевізор, ігрову приставку та інші пристрої, підключені до Інтернету;

- встановлюйте часові межі користування ґаджетами, щоб балансувати час, проведений в режимі онлайн та офлайн;

- контролюйте додатки, ігри, веб-сайти та соціальні мережі, якими користується дитина, та їх відповідність віку дитини;

- встановлюйте на ґаджети дитини батьківський контроль, вимикайте можливість спілкування або обміну повідомленнями в онлайн-чатах та функцію «поділитися розташуванням» у налаштуваннях додатків чи ігор, оскільки це може наразити дитину на небезпеку у вигляді небажаного контакту чи розкрити її фізичне місце розташування;

- перевіряйте налаштування приватності в іграх та соціальних мережах, якими користується дитина, наявності в її профілі ввімкнених налаштувань приватності. Можете обмежити коло осіб, які можуть контактувати з дитиною та просити дитину радитись, перш ніж додавати нових друзів;

- використовуйте доступні технології для налаштування батьківського контролю на пристроях, які можуть обмежувати шкідливий контент, контролювати дії дитини та обмежувати чи блокувати час користування підключеними до Інтернету пристроями або окремі функції (наприклад, камери, покупки через мобільні додатки);

- бутьте уважними до ознак страху чи тривоги, зміни поведінки, режиму сну та апетиту. Спостерігайте, як дитина будує контакти зі світом: якщо більше сидить у ґаджетах, замкнута й не може описати свій стан; не знаходить слова, щоби розповісти про свої почуття та проведений день; якщо наживо не спілкується, не ходить у гості, не ходять в гості до неї; слухає депресивну, параноїдальну музику; має відсторонений погляд, апатію, дитина млява, має поганий апетит, не має інтересу в очах — у такому разі треба звертатися до фахівців. Важливо рахуватися з почуттями підлітка і не заперечувати їх, треба легалізувати ці почуття і дати дитині зрозуміти, що її приймають і про це можна говорити у родині.

У разі виявлення, що дитина стала жертвою будь-яких проявів насильства чи експлуатації, вербування чи маніпуляцій в цифровому просторі, варто одразу звернутись до Національної поліції України та надіслати повідомлення про правопорушення до департаменту кіберполіції Національної поліції України.

Психологічну допомогу та підтримку можна отримати за номерами телефонів:

Національна гаряча лінія з питань протидії насильству та захисту прав дитини

(Пн — Пт з 12:00 до 16:00):

0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних);

16 111 (безкоштовно з мобільних).

Небезпека в інтернеті більша ніж здається. Діти можуть не розуміти наслідків своїх дій, можуть вважати розвагою те, що призводить до катастрофічних наслідків.

Поговоріть зі своїми дітьми про небезпеку "онлайн". Нагадайте дітям про важливі правила користування Інтернетом і соціальними мережами.

- не спілкуватися з незнайомцями

- не повторювати дії, які пропонують в соціальних мережах

Поясніть, що "розваги" онлайн несуть небезпечні, а часом - невідворотні наслідки в реальному житті.

БУДЬТЕ УВАЖНИМИ ДО ДІТЕЙ!!!!

ВАЖЛИВО!!!!

Ось список з 15 додатків, на які, як вважає поліція, батькам необхідно звернути увагу:

1) MeetMe – соціальна мережа для нових знайомств. На сьогодні вона охоплює аудиторію в розмірі понад 15 мільйонів користувачів.

Фішка сайту — можливість швидко знайти користувачів залежно від їх місця розташування, тобто, швидко побачити, хто зі знайомих знаходиться неподалік і запросити їх де-небудь зустрітися.

2) WhatsApp. Чим небезпечний? Саме в цьому месенджері з’явилася онлайн-гра “Момо”, яка спонукає дітей до самогубства.

Момо тероризує жертву нічними повідомленнями страхітливого змісту, зображенням сцен насильства, дзвінками, моторошними сльозами або сміхом на іншому кінці дроту. Це продовжується до тих пір, поки жертва не погоджується пограти. Відразу після цього Момо дає екстремальні завдання. Наприклад, піти вночі на пустир, порізати собі руку чи якусь іншу частину тіла і т. п. Не погоджуєтесь — знову страшні повідомлення, дзвінки, а також шантаж і погрози.

3) Bumble – подібний до популярного додатка для побачень Tinder. Однак у цьому додатку особам жіночої статі потрібно зробити перший крок, щоб захистити себе від небажаної уваги з боку чоловіків.

Відомо, що діти використовували цей додаток і створювали фейкові облікові записи, вказуючи хибний вік.

4) Live.me — це програма для відеотрансляцій, використовує геолокацію для демонстрації відео, тому користувачі можуть з’ясувати точне місце розташування людини, що веде трансляцію.

Користувачі можуть заробляти «монети» (coins), як спосіб оплати неповнолітнім за фотографії.

4) Askfm — це додаток, в якому дуже високий рівень кібербулінгу. Додаток дозволяє користувачам анонімно ставити питання та отримувати відповіді.

На сьогодні відомо про 9 випадків суїциду, скоєних неповнолітніми, вони були пов’язані з залякуванням у мережі саме в цьому додатку.

5) Snapchat — одна з найбільш популярних програм у 2019 році.

У додатку дається обіцянка, що фото і відео, зроблені користувачами, зникнуть, проте недавні функції, включаючи stories, дозволяють користувачам переглядати контент протягом 24 годин. Snapchat також дозволяє користувачам бачити ваше розташування, якщо ви не зміните налаштування конфіденційності.

6) Holla — це самопроголошений додаток для відеочатів, що «викликає залежність», і дозволяє користувачам зв’язуватися з людьми по всьому світу буквально за секунди.

Фахівці заявляють, що у додатку користувачі стикаються з расистськими висловлюваннями, сексуальним контентом тощо.

7) Calculator% — один з декількох секретних додатків, що використовуються для приховування фотографій, відео та історій перегляду інтернету.

Цей додаток виглядає як калькулятор, однак функціонує, як секретний альбом для фотографій.

8) KIK дозволяє кому завгодно контактувати і відправляти повідомлення безпосередньо користувачеві. Діти можуть не користуватися традиційними текстовими повідомленнями.

KIK надає користувачам необмежений доступ до будь-кого в будь-якому місці в будь-який час, має вбудовані програми та вебконтент, який не може бути відфільтрований на домашньому комп’ютері.

9) Whisper — анонімна соціальна мережа, в якій можна ділитися секретами з незнайомцями. В ньому також зазначається місце розташування користувача, щоб люди могли зустрічатися.

10) Hot Or Not заохочує людей ставити оцінки вашому профілю, відзначати людей у своєму районі та спілкуватися з незнайомими людьми.

Метою цього додатка полягає в тому, що потрібно знайти та поставити оцінку іншим на підставі їх зовнішності.

11) Omegle — це безкоштовний онлайн-сайт для чатів, просуває анонімне спілкування з незнайомими людьми.

12) Yellow — це додаток, призначений для того, щоб підлітки могли фліртувати один з одним в атмосфері, подібній Tinder(у).

13) У Burn Book публікуються чутки про інших людей за допомогою аудіоповідомлень, текстових повідомлень і фото.

14) Wishbone — це додаток, що дозволяє користувачам порівнювати фото один одного і ставити їм оцінку за певною шкалою.

15) Instagram – одне з найбільш популярних програм у 2019 році. Діти створюють фейкові акаунти, використовують нікнейми, щоб приховати контент від своїх батьків. Дітям також подобається писати в Instagram текстові повідомлення, тому що вони видаляються, коли користувач залишає чат.

УВАГА, БАТЬКИ: НЕБЕЗПЕЧНІ ІГРИ В ІНТЕРНЕТІ!

Кількість загиблих через групи смерті вражає. Групи смерті дуже актуальні нині серед підлітків. Чому актуальних? Тому що це гра, і вона затягує. Тільки приз у ній - смерть, а правила гри диктуються зовсім незнайомими людьми. Насправді, все геть далеко від веселих ігор - дітей просто залякують та шантажують.

Суїцидальна спільнота, про яку мова, в мережі має різні назви: "Синій кит", "Море китів", "Тихий дім". «Момо». У всіх їхніх прихильників на особистих сторінках є відео або малюнки з літаючими китами, акцентує Департамент кіберполіції Національної поліції України. Китів, як символ, злочинці обрали, оскільки, як дослідили науковці, ці тварини можуть зводити рахунки з життям.

До груп залучають дітей та підлітків – від 9 до 15 років. З ними працюють дорослі – системно, сплановано й чітко, крок за кроком підштовхують до самогубства. На дітей впливають з урахуванням їхніх інтересів і захоплень, використовують їхню лексику і субкультуру. Маніпулюють: дівчаткам пропонують сценарії "тебе ніхто не розуміє", "ти нікому не потрібна", наголошують, що вони товсті чи негарні. Хлопчикам утовкмачують, що вони "лузери"цього несправедливого світу. І тільки в іншому світі – світі "для вибраних" –знайдеться звільнення від проблем та образ. При цьому проблеми й образи перебільшуються і роздуваються.

Підліток на гачку отримує "особливе"запрошення в закриту спільноту. Для того, щоби вступити в неї, пише певний текст у себе на сторінці. Приймають не всіх, експериментували в кіберполіції. Адміністратори перевіряють історію кандидатів – аккаунти з метеликами і квіточками не проходять. Інша справа –специфічний "темний"погляд на світ. Затверджують учасників після спілкування у відеочаті. Перше завдання – ініціація.

Виконання кожного завдання – а пропонується до 50 квестів –фіксується на фото чи відео і надсилається "куратору". Якщо попервах учасник не встигає їх виконувати або порушує умову щоденного спілкування, то його виключають з групи. Пізніше вмикають примус–під страхом насильства над близькими чи шантажу (а серед квестів бувають завдання інтимного характеру)діти роблять усе, що від них вимагають. Відкриття особистих даних також є умовою участі в грі.

Майже всі квести передбачають заподіяння собі болю. Завдання надходять щоночі після "накачки":суїцидальна література, депресивна музика, жорстокі й криваві відео, апеляція до містики. Про те, що відбувається, забороняється розповідати будь-кому – це теж умова гри. У такий спосіб впродовж тривалого часу дитину доводять до фізичного і емоційного виснаження.

Коли адміністратор групи впевнений, що дитина втратила опір, стала цілком керованою, їй вмикають "зворотний відлік часу".Фінальне завдання – покінчити життя самогубством та зафіксувати момент смерті на камеру в режимі online. Такі відеозаписи в подальшому продаються в закритих групах "для дорослих".

Кіберполіція поширила звернення, в якому просить при виявленні груп, які пропагують серед дітей і підлітків самогубство чи небезпечні розваги, негайно повідомляти про це адміністрацію мережі та правоохоронців –cybercrime.gov.ua– цілодобово, телефон гарячої лінії (044) 374-37-21 (з 8:45 до 19:30 в робочі дні).

Щоб не допустити потрапляння дітей у такі групи, кіберполіцейські рекомендують батькам:

– приділяти більше уваги психологічному стану дитини;

– перевіряти, чи не пошкоджене тіло дитини. Якщо таке є, з’ясовувати обставини, за яких з’явилися пошкодження;

– звертати увагу на коло спілкування дитини;

– перевіряти аккаунти дитини в соцмережах та групи, до яких входить аккаунт. Звернути увагу на приватні чати;

– намагатися змістовно зайняти вільний час дитини;

– контролювати, які фото- та відеофайли знаходяться в гаджетах дитини;

– встановлювати функцію "батьківський контроль"на всіх гаджетах дитини.

Що саме у поведінці дітей може бути тривожним дзвіночкомдля батьків:

- раптова зміна поведінки, поява таємниць, враження, що дитина щось приховує;

- коли дитина відмовляється спілкуватися, не йде на контакт;

- якщо істотно зростає час, проведений в інтернеті, коли дитина починає спілкуватися в мережах уночі;

- агресія і різкі емоції загалом притаманні підліткам. Але слід звертати увагу на кількість "надмірних"емоцій. Вони не повинні переважати;

- западання в розчарування, сум, смуток і депресії;

"Коли дитина хоче зробити останній крок, –а суїцид діти сприймають передовсім як спосіб демонстрації, –то, як правило, намагається про це повідомити. Розповідає друзям, у соціальних мережах, говорить з іншими людьми, пише повідомлення, есемески, підбиваєпідсумки, завершує справи. Роздаровує, наприклад, дорогим людям якісь свої речі. Тому будь-які незвичні дії мають привертати увагу батьків",–зазначаєпсихолог Оксана Хомин.

Психолог акцентує, що батьки повинні вміти самі розпізнавати небезпеки і вчити цьому своїх дітей.

Шановні батьки!

Діти – це наше майбутнє!

На канікулах у ваших дітей буде багато вільного часу, вони будуть відпочивати, гуляти з друзями на подвір'ї, але слід пам'ятати, що небезпека може підстерігати їх на кожному кроці.

Тому хто, як не Ви є першими помічниками і порадниками.

Щоб не трапилося лиха підчас відпочинку Вам, як батькам потрібно постійно контролювати розваги своїх дітей, володіти інформацією про те, де, в якій компанії та з якими друзями вони перебувають. Контролюйте дотримання ними режиму дня, учням дозволяється перебувати на вулиці до 22 години.

Постійно нагадуйте їм правила вуличного руху, щоб запобігти травмуванню на дорогах.

Не меншої уваги потребує електро та газобезпека. Слідкуйте за тим, щоб діти виконували правила користування такими приладами, не допускайте утримання в Ваших домівках зіпсованих побутових приладів.

Слідкуйте за тим, щоб діти не чіпали бродячих тварин, адже вони можуть переносити різні інфекційні захворювання.

Нагадуйте дітям про те, що при знаходженні маловідомих предметів терміново повідомити дорослих або відповідні організації.

Незнайомі предмети, пакети, банки тощо не можна відкривати, нюхати, брати до рук, кидати у вогонь, бо в них можуть бути отруйні речовини.

У разі потреби телефони: «101»—пожежна безпека; «102» — міліція; «103» — швидка допомога; «104»—газова служба.

Щасливого відпочинку Вашим дітям!

Основні правила хороших канікул для батьків

1. Почніть канікули зі свята для дитини. Наприклад,відзначте закінчення навчальної чверті. Це зніме напругу й дасть можливість малюку відчути символічну перемогу.

2. Не потрібно з першого дня садити дитину за уроки :дайте йому кілька днів для відпочинку.

3. Розподіліть уроки школяра на всі канікули рівномірно. Складіть графік, що й коли будете виконувати. На кожне заняття виділяйте не більше двох годин.І головне– не змушуйте дитину вчити уроки щодня! Нехай отримає насолоду від відпочинку та набереться сил перед новою навчальною чвертю.

4. Щоб уроки були для дитини в задоволення, при виконанні домашніх завдань неприпустима ніяка критика з вашого боку.

5. Нехай вранці дитина встає не від будильника, а від сонячного світла або ласкавих обіймів батьків. Потім без поспіху поснідає та займеться тим, чим їй захочеться.Школяру необхідно відчувати,що зараз канікули,і нікуди непотрібно поспішати. Такий підхід дасть можливість дитині сповна насолодитися відпочинком.

Що можна робити батькам

1. Поговорити про подібні групах в інтернеті. Пояснити, що підлітками маніпулюють інші люди, які переслідують свої цілі. Проблеми дитини для кураторів гри не важливі.

2. Створити можливість для підлітка звернутися за допомогою. Важливо, щоб дитина розуміла, що є цілий ряд дорослих, які можуть допомогти їй - батьки, вчитель, шкільний психолог, працівник соціальної служби, телефон довіри або священик (якщо сім'я віруюча) та інше.

3. Не залишати дитину наодинці з її проблемами. Цікавлячись її життям, батьки показують свою любов і турботу. Обговорюючи ситуацію з дитиною, дорослий вчить дивитися на неї з різних сторін, що сприяє її ефективному вирішенню. Батьки вже були у підлітковому віці і мають досвід розв’язаннядеяких проблем. Але не варто перетворювати бесіду в монолог "А в наш час ...".

4. Описати свої почуття. Таким чином дорослий покаже, як йому важлива дитина та її внутрішній світ. Обмін емоціями дозволить встановити контакт та зорієнтуватися підлітку убудь-якійситуації.

5. Знати цінності дитини. Для цього цілком достатньо просто поговорити про них. Можна розпитати дитину про те, що її хвилює, ким хоче стати, чого досягти і що б вона хотіла б отримати у результаті рішення своїх проблем. Вводити нові цінності слід дуже акуратно, без натиску,обережно переконуючи підлітка в їх необхідності.

6. Вміти попросити вибачення, якщо неправі. Цим дорослий покаже, що поважає почуття дитини, а також дає і їй право на помилку. Адже ідеальних людей немає.

Звичайно, інтереси підлітків змінюються досить швидко і увага до подібних онлайн-ігор незабаром спаде, але важливо пам'ятати, що участь батьків у житті своїх дітей може захистити їх від чималої кількості небезпек.

ПОРАДИ БАТЬКАМ ВИПУСКНИКІВ

Як зорієнтувати дитину у виборі майбутньої професії?

- Вибір професії вашої дитини - не хвилинна справа, він може виявитися найважчим вибором у вашому з нею житті.

- Подумайте разом, чим би хотілося займатися саме вашій дитині. Обов'язково подумайте над тим, як здійснити її мрію.

- Спонукайте дитину довідуватися якомога більше про ту професію, яку хоче обрати. Якщо це можливо, побувайте в тому місці, де, як вона припускає, їй доведеться працювати згодом; поговоріть з людьми, які вже займаються цією справою.

- Нехай ваша дитина усвідомить, що рішення не може бути категоричним і що у будь-який час в її житті можуть статися зміни.

- Порадьте їй протестуватися у шкільного психолога. Тести можуть допомогти обрати правильний професійний напрямок.

- Не піддайтеся почуттю страху - цей нормальний стан, з яким мають справу усі люди перед вибором.- Іноді корисно розпочинати свою кар'єру з практики, а не з теорії. Наприклад, багато видатних лікарів починали працювати медсестрами або медбратами.

- Звертайте особливу увагу дитини на ті предмети, які потрібні для вступу у обраний учбовий заклад.

- Не відкладайте на завтра те, про що можна дізнатися сьогодні. Намагайтеся дізнатися про все: як вступають, як вчаться, як влаштовуються працювати після закінчення навчання. Діліться здобутою інформацією один з одним. Це допоможе скласти уявлення про те, що робити далі і покращить ваше спілкування з дитиною.

- Спонукайте дитину брати участь в позакласних заходах - це допоможе їй навчитися спілкуванню і правильній поведінці в колективі.

Зовнішнє незалежне оцінювання, як підтримати свою дитину?

Шановні батьки, психологічна підтримка - це один з найважливіших чинників, що визначають успішність Вашої дитини під час здачі ЗНО. Водночас справжня підтримка повинна ґрунтуватися на підкресленні здібностей, та позитивних сторін дитини. Підтримувати свою дитину - значить вірити в нього.

Інший шлях - навчити підлітка справлятися з різними завданнями, створивши у нього установку: «Ти можеш це зробити!».

Існують слова, які особливо підтримують дітей, наприклад: «Знаючи тебе, я упевнений, що ти все зробиш добре», «Ти знаєш це дуже добре» тощо. Підтримувати можна також за допомогою дотиків, сумісних дій, тощо..

Пам'ятайте, основні правила психологічної підтримки, які є особливо важливими в період підготовки до іспиту:

• Приділіть дитині увагу (цікавтеся її настроєм, станом здоров'я, проявляйте турботу про її потреби).

• Забезпечте Вашій дитині місце для роботи, прослідкуйте, щоб ніхто із домашніх їй не заважав.

• Контролюйте режим підготовки випускника, не допускайте перевантажень, пояснюйте, що обов’язково необхідно робити перерви, змінювати види занять.

• Ранкова зарядка, спорт, прогулянки, не повинні бути виключеними із щоденного графіка під час підготовки до здачі тестів.

• Зверніть увагу на харчування дитини. Подбайте, щоб вдома була поживна і різноманітна їжа, що забезпечить збалансований комплекс вітамінів. Пам’ятайте, що такі продукти, як риба, сир, горіхи, курага тощо стимулюють роботу головного мозку. При цьому не зловживайте солодощами і борошняним виробами.

• Залиште для дитини на період іспитів мінімальний перелік домашніх обов'язків, давайте їй зрозуміти, що оберігаєте її.

• Допоможіть дитині розподілити час підготовки відповідно до певних тем. Дуже важливо для дитини навчитися робити певні схематичні нотатки, візуально впорядковувати матеріал. Основні формули, положення можна виписати на листочки і повісити у різних куточках вашого дому.

• Придбайте різноманітні тренінгові матеріали по тестуванню (Збірники тестів.). Велике значення має щоденне тренування дитини практично працювати із тестами.

• Вчіть дитину правильно орієнтуватися у часі і розподіляти свій час.

• Виражайте готовність допомогти і допомагайте в різних питаннях підготовки.

• Розказуйте про свій досвід здачі іспитів, де це доречно. Розкажіть, що ви відчували перед іспитами. Водночас, не видавайте свого хвилювання перед днем здачі тестів і не переносьте тим самим своє хвилювання на дитину.

• Прагніть виражати упевненість в силах, не лякайте провалом. Не переживайте за кількість балів, які дитина отримає після тестування. Дитина повинна знати, що кількість балів не завжди осточний і кінцевий вимір її можливостей.

• Дайте дитині напередодні тестування можливість повноцінно відпочити і добре виспатися. І пам'ятаєте, найголовніше понизити напругу і тривожність дитини і забезпечити відповідні умови для занять.

/Files/images/vihovna/IMG-bb95e4741b20c9d16129cfc776930034-V.jpg

/Files/images/vihovna/IMG-470569ef3324a70ad41a7415814b947d-V.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 555

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.